جذابیت خرید تیرآهن در بورس کالا
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس دراخبار بازار آهن، طی روز گذشته عرضه مقاطع فولادی شامل تیرآهن سایز ۱۴ تا ۱۸ در بورس کالا صورت گرفت. از این میزان عرضه حدود ۴۸ هزار و ۴۰۰ تن تیرآهن ذوب آهن معامله شد در حالی که حجم تقاضا ۲/۵ برابر بیشتر حجم عرضه شده تیرآهن سایز ۱۴ تا ۱۸ بود. این موضوع نشان از جذابیت خرید تیرآهن در بورس کالا دارد.

بررسی روند عرضه های هفته به هفته مقاطع فولادی و شمش حاکی از آن است که با هر بار عرضه شمش در بورس کالا جو روانی هفته پس از آن به سوی افزایش قیمت سوق پیدا می کند. به عبارت دیگر، بازار با پیروی از رشد قیمت ها در بورس کالا، یک پله افزایش را برای خود ترسیم می کند. این روند موجب شد تا بازار وارد یک فاز افزایشی بدون پشتوانه شود که در آن مصرف کننده واقعی حضوری کم رنگ دارد؛ به همین دلیل بازار در برهه ای از زمان با افزایش قیمت های نجومی مواجه شد.

به گفته فعالان بازار، اگرچه بازار فولاد طی زمان هایی به روند افزایش قیمت بدون مصرف کننده واقعی دلخوش کرده ولی طی مرور زمان با از بین رفتن اثرگذاری این جو موقتی، به روند طبیعی خود باز خواهد گشت. پیش بینی ها حکایت از کاهش قیمت آهن طی هفته آینده دارد چراکه با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و اتمام پرونده‌های مالی از سوی تولیدکننده و تأمین کنندگان، نبود مصرف‌کننده واقعی و کم رنگ شدن حضور واسطه‌ها در این بازار پدیدار می شود و واقعیت بازار بیش از قبل خود را نشان خواهد داد.

بررسی مقاطع عرضه شده در بورس کالا نشان می دهد که از اول اسفند ماه تا دوازدهم اسفند قیمت مقاطع عرضه شده در بورس نوسان چشمگیری داشته است بطوری که در این برهه زمانی شاهد ثبات، کاهش و افزایش قیمت بخصوص درقیمت تیرآهن بودیم. این روند پیچیده اگرچه بخشی از واقعیت های بازار آهن است ولی بازار انتظار آرامش قیمتی در سال آینده را دارد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

 

 




:: بازدید از این مطلب : 152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 اسفند 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: